Chciałbyś reklamować się w serwisie YouTube, ale zastanawiasz się od czego zacząć i nie do końca wiesz jak to zrobić? W takim układzie przeczytaj ten artykuł do samego końca, bo przygotowaliśmy dla siebie masę wskazówek dotyczących tego, jak promować swoje wideo w serwisie YouTube.
Reklama na YouTube – po co i dla kogo?
Zacznijmy od tego, że aby promować swoje filmy w serwisie YouTube nie musimy marzyć o karierze YouTubera ani o tym żeby rozwijać tak wielki kanał. YouTube może być po prostu jednym z umiejscowień reklam takim jak Facebook, Instagram czy wyszukiwarka Google. Generalnie reklama na YouTubie możesz zawsze ustawić przy wykorzystaniu systemu reklamowego Google Ads. Jak dobrze wiemy serwis YouTube należy właśnie do Googla, stąd nic dziwnego że właśnie z tego systemu reklamowego promować nasze filmy.

Promocja na YouTube – co nam daje?
Reklama w serwisie YouTube daje nam bardzo wiele możliwości. Możemy na przykład docierać do widzów określonych przez nas kanałów na YouTube. Wystarczy, że przygotujemy listę filmów przy których chcielibyśmy się wyświetlać, a ustawienie tego nie będzie stanowiło większego problemu.
Taka reklama doskonale sprawdzi się w sytuacji, gdy chcemy dotrzeć do bardzo precyzyjnej i ściśle określonej grupy odbiorców.
Dla przykładu – jeśli chcemy dotrzeć do właścicieli firm to możemy sporządzić listę kilkunastu lub kilkudziesięciu kanałów na YouTube, które poruszają tematy biznesowe i wyświetlać się właśnie na tych kanałach.
Jest to bardzo precyzyjne targetowanie, które zapewni nam dobrą widoczność w tych miejscach stosunkowo niskim kosztem. Nieco gorzej może być z konwersyjnością tych reklam.
To znaczy, że stosunkowo niskim kosztem zdobędziemy sporo wyświetleń, ale nie będziemy mieli z tego na przykład konkretnych zakupów. Jest to oczywiście swego rodzaju generalizacja, ale takie są właśnie nasze doświadczenia z kampaniami płatnymi w tym najpopularniejszym na świecie portalu z materiałami wideo.
Co jednak bardzo pocieszające – ruch z kampanii na YouTubie możemy w bardzo dobry sposób remarketingować później innymi kanałami. Możemy tutaj wykorzystać na przykład reklamy na Facebooku czy inne reklamy w systemie google ads.

Reklamy na YouTube – czego potrzebujemy na start?
Aby reklamować się na YouTube musimy mieć dobrej jakości materiałów wideo. Poziom obecny nagram jest z roku na rok coraz wyższy, dlatego nie powinniśmy odstawać od średniej krajowej. Inaczej efekt naszej reklamy może być odwrotny od zamierzonego. Jeśli jakość naszych materiałów wideo będzie dobra i dobrze dobierzemy grupę docelową możemy liczyć na i spisać najlepiej w formie jednego dokumentu, pliku, który będzie dla nas strategią i jednocześnie drogowskazem w krytycznych sytuacjach. Działanie według ściśle określonego planu daną z pewnością najlepsze wyniki.
Reklama na YT – ile to kosztuje?
To ulubione pytanie, które wielokrotnie słyszy każdy marketer. Nie ma na nie jednoznacznej odpowiedzi, bo koszty reklamy w internecie są zależne od bardzo wielu czynników. W przypadku YouTube koszty będą zależeć w dużej mierze od tego, do kogo chcemy dotrzeć i jak dobrą kreację reklamową mamy. Im szersza grupa i lepsza kreacja reklamowa, tym koszty reklamy będą niższe.
Dla przykładu koszt dotarcia do 1 tys. użytkowników (cpm) może wynosić od 5 do 200 zł.
A jakie są Wasze doświadczenia z reklamą w serwisie YouTube? Promowaliście tam swoje materiały? Dajcie znać w komentarzach!