Moderacja profilu w mediach społecznościowych, na przykład na Facebooku czy na Instagramie, to jedno z ważniejszych zajęć w ostatnich latach. Szczególnie duże firmy muszą zmagać się z wieloma niestety niekiedy negatywnymi komentarzami na twój telefon. Odpowiedniej reakcji na daną krytykę zależy bardzo wiele. Każda sytuacja która potencjalnie wydaje się negatywna może bowiem zostać przekłuta nawet sukces.

Coraz więcej komentarzy

Specjaliści od marketingu z roku na rok mają coraz więcej pracy. Marketing internetowy rozwija się w bardzo szybkim tempie. Bardzo duże wzrost widać tak że w mediach społecznościowych. Coraz chętniej zakładamy tam konta, komentujemy różnego rodzaju posty treści, udostępniamy wpisy. W tym samym znacznie więcej pracy mają Osoby, które zajmują się tworzeniem tych treści, ale także a może nawet przede wszystkim moderacją profili. Ktoś bowiem musi odpowiadać na pytania internautów, reagować na krytykę oraz odpowiadać na wszystkie pochwały. O ile te ostatnie są jeszcze całkiem przyjemne, to wiele poprzednich obowiązków nie należy już do najłatwiejszych i do najprostszych.

social media
fot. pixabay

Jak odpowiadać na negatywne komentarze?

Jak zatem odpowiadać na negatywne komentarze w mediach społecznościowych? Odpowiedź nie jest tutaj jak zwykle jednoznaczna. Wzięli zależy bowiem od tego, jaka marka spotkała się z krytyką. Niektóre firmy mają Bogiem bardzo luźny styl Komunikacji i są w stanie nawet na krytykę odpowiedzi Nie to zaczepnie, z humorem lub żartem. Z kolei poważne firmy muszą odpowiadać w sposób bardziej profesjonalny, poważny i z klasą. Bez względu jednak na to jaką markę obsługujemy, jaki jest charakter i styl Komunikacji danej firmy musimy mieć spisane i przemyślane najważniejsze zasady, żeby w sytuacji kryzysowej nie musieć się na dodatkowo stresować. wtedy, Gdy będziemy mieć tego typu zasady jasno określone sięgniemy do nich po prostu.

Czego unikać podczas moderowania profilu?

Musimy na pewno unikać atakowania innych internautów czy kłamstwa. I kłamstwo w internecie wychodzi bardzo szybko, szczególnie Jeśli nasza marka kieruje twój przekaz do młodych odbiorców. Lepiej powiedzieć coś wprost, szczerze bo wyjdzie nam tylko i wyłącznie na dobre. Możemy oczywiście też pamiętać o zasadach etykiety, które obowiązują w sieć Lubka najczęściej Możemy zwracać się do innych internautów na „Ty”, nie musimy być strasznie sztywni i poważni.

internet drzewko
fot. pixabay

Czy moderacja musi być wykonywana całą dobę?

To zależy. Jeśli mamy bardzo dużą i znaną firmę, która nagromadzonych bardzo wielu obserwujących w mediach społecznościowych i prowadzi tam dodatkowo płatne działania to musimy nastawić się na to, że moderacja całodobowa jest wskazana. Wynosi bowiem potrafią zapisać do nas nawet w sobotę o 22:00. Jakiś negatywny komentarz czy zdjęcie wręczona takiej godzinie potrafi wywołać niemałe zainteresowanie internautów, szczególnie w sytuacji gdy zobaczą że nikt z firmy na danym krytykę nie odpowiada. Musimy zatem być przygotowani na to że w takiej sytuacji całodobowa modelacja będzie jak najbardziej wskazana.

Jeśli z kolei mamy nową firmę, która nie ma zgromadzonych wielu obserwujących w mediach społecznościowych i nie prowadzi tam zbyt wielu płatnych działań to moderacja tylko w to w określonych godzinach zupełności wystarczy. Jak widać wszystko zależy tutaj od konkretnej sytuacji należy podejść do tego dość elastycznie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here