Dziś poruszymy temat bardzo ważny dla wielu właścicieli firm, blogerów, blogerów czy osób które są tworzyć własne treści w internecie. Wielu z nich zastanawia się nad tym czy warto zakładać swój profil lub fanpage na Facebooku oraz Instagramie. W tym artykule wyjaśnimy dokładnie to zagadnienie I przedstawimy argumenty za jak i przeciw. Zapraszamy gorąco do lektury całego wpisu.

Czy Facebook naprawdę jest dla każdego?

Niektórzy mówią, że jeśli nie ma się na Facebooku to tak naprawdę mnie istniejesz. I dla osób z młodego pokolenia z pewnością będzie w tym sporo prawdy. Tak naprawdę każdy człowiek w wieku 20 – 30 lat, który chce budować własną społeczność powinien użyć do tego celu mediów społecznościowych.

Są to bezpłatne narzędzia, które umożliwiają nam stosunkowo niskim kosztem dotarcie do szerokiego grona odbiorców. I chociaż zakładanie i rozwijanie własnych profili w mediach społecznościowych było znacznie łatwiejsze jeszcze kilka lat temu to nawet teraz Jeżeli mamy dobry produkt i ciekawe informacje do przekazania jest to możliwe.

social media
fot. pixabay

Sprawdź swoją grupę docelową

Jeśli jednak twojej grupy docelowej, do której chciałbyś dotrzeć nie ma na Facebooku lub Instagramie to wtedy zdecydowanie odradzam ci zakładanie tam kąt. Trzeba pamiętać, że każde działanie które podejmujemy czy to we własnej firmie, czy to jako bloger lub w vloger powinno mieć swój jasny i określony.  Cel w dodatku powinien być możliwy do zmierzenia. Jeśli zakładamy konto na Instagramie lub na Facebooku dla samego założenia to nie ma to po prostu żadnego sensu, bo taki cel – nawet jeśli będzie zrealizowany – nie da nam realnych i wymiernych korzyść.

Trzeba o tym wszystkim pamiętać i zastanowić się nad tym przed założeniem profilu z wybranym medium społecznościowym.

Jeśli jednak nasza grupa docelowa jest na Facebooku lub na Instagramie, a zakładam że w większości przypadków tak właśnie będzie to utworzenie konta w tych profilach społecznościowych jest zdecydowanie zajęciem wartym uwagi.

Facebook
fot. pixabay

Jak prowadzić profil na Facebooku?

Co jednak ważne – trzeba pamiętać żeby zabrać się do tego procesu umiejętnie. Po założeniu konta poczytaj trochę na blogach i stronach internetowych o tym jak tworzyć angażujące treść. Pamiętaj że nikt jeszcze o tobie nie wie więc musisz włożyć sporo wysiłku w to, żeby ktoś chciał cię obserwować. później, Kiedy zdobędziesz już pierwszy obserwujących jest spora szansa że przy tworzeniu wartościowych treści po prostu zaczniesz efektem w kuli Śnieżnej docierać do coraz większego grona odbiorców.

A czy wy prowadzicie swoje profile w mediach społecznościowych macie konta na Instagramie i Facebooku? Jeśli tak ludzie dzisiaj naszymi wnioskami w komentarzach

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here