Blogowanie kilka lat temu było prawdziwe musica.ly bloga chciał mieć niemal każdy. Czy to przedsiębiorca, czy to nastolatek, czy to właściciel dużego czy małego biznes.gov letnie staje się mniej popularnym tematem, ale dobrze przemyślane i odpowiednio wykorzystane może przynieść realne korzyści, również biznesowe. W tym artykule Postaramy się pokazać, w jaki sposób wykorzystać bloga w naszych działaniach marketingowych i biznesowych. Zapraszamy gorąco do lektury i komentowania.

Blogowanie – czy to coś trudnego?

Zacznijmy od tego, że blogowanie nie jest absolutnie czymś skomplikowanym. Logować może niemal każdy i Niemal w każdej branży. Potencjał do blogowania może się oczywiście różnić w zależności od tego jaki biznes obecnie mamy.

Dla przykładu w branży pogrzebowej zdecydowanie trudniej będzie tworzyć treści niż w przypadku branży modowej. Nie ma Jednak branży, w której nie dałoby się stworzyć choćby kilku blogowych wpisów. Oczywiście są gałęzie gospodarki, gdzie własnym blog nie przyciągnie nam niesamowitej liczby klientów, bo inne kanały metody będą po prostu normalnie skuteczne.tv jednak jesteśmy w branży, której da się jak najwięcej opowiedzieć o naszym produkcie naszej usłudze i w ten sposób zrobić klientów to zdecydowanie warto to robić właśnie przy wykorzystaniu bloga.

pomysły na blogowanie
fot. pixabay

Jakie są korzyści z blogowania?

Dużym plusem blogowania – i swego rodzaju przewagą nad mediami społecznościowymi – jest fakt, że w blogowaniu nastawiamy się zawsze na wyniki w dłuższej perspektywie. Na Facebooku czy Instagramie żyje zaledwie kilka dni, a blogowy wpis może przynosić nam nowych czytelników klientów nawet przez kilka lat.

Powiem więcej – największy przypływ czytelników zauważymy najczęściej dopiero kilka tygodni lub nawet kilka miesięcy po publikacji pierwszych wpisów.

To właśnie pokazuje, że blogowanie może idealnie sprawdzi się w naszym biznesie – szczególnie wtedy gdy patrzymy na to w perspektywie długoterminowej. To bardzo rozsądna opcja. Robiąc coś niejako dodatkowo, za jakiś czas możemy zyskać nawet główne źródło zdobywania klientów dla naszej firmy.

notatki i laptop
fot. pixabay

O czym pisać firmowego bloga?

Co jednak istotne – na bloku nie powinniśmy mówić tylko o nas samych. Powinniśmy zawsze wychodzić od potrzeby, którą może mieć nasz użytkownik nasz potencjalny klient. Powinniśmy rozwiązywać problemy naszych odbiorców. W takiej sytuacji blogowe wpisy zdecydowanie będą przekładać się na zdobywanie klientów.

Pisząc artykuły na tematy, które interesują naszych klientów będziemy zdobywać ruch głównie z wyszukiwarki Google. Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu możemy zdobyć klientów w perspektywie kilku miesięcy. Jeśli zależy nam na szybkim efekcie powinniśmy od razu promować wpisy blogowe Dzięki reklamie na Facebooku czy w systemie Google Ads.

Jaki budżet na blogowanie?

Tego typu działania będą wymagały przeznaczenia na reklamę pewnych funduszy – minimum 500 zł na start na miesiąc. Jednak efekty zobaczymy również w krótszej perspektywie i będziemy w stanie od razu ocenić, czy wpisy blogowe konwertują. To znaczy czy z wpisów blogowych możemy od razu pozyskiwać klientów.

Co istotne – nie załamuje się po pierwszych porażkach. Wszystko wymaga czasu, nawet jeśli na początku nie mamy wyników to przeanalizujmy sytuację, wyciągniemy wnioski i działamy dalej.

A czy wy macie w swoich firmach blogi? A może Znacie jakieś firmowe blogi, które chętnie Czytacie i Które przynoszą właścicielom biznesów realne klientów? Zachęcamy do dyskusji na ten temat w komentarzach pod tym artykułem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here