Ile kosztuje reklama w internecie – to pytanie zadaje sobie praktycznie każdy przedsiębiorca, który chce rozpocząć swoją przygodę z reklamą internetową. Musiałem bowiem liczyć każdy grosz i chce, żeby reklama po prostu na siebie zarabiała. potwierdzamy, Że jest to możliwe, a koszt reklamy i zależą od bardzo wielu różnych czynników. W tym artykule Postaramy się wyjaśnić, co wpływa na koszt reklamy. Jednak warto mieć na uwadze że podanie konkretnej kwoty jest praktycznie niemożliwe.

Mówiąc o reklamie w internecie warto podzielić ją na kilka rodzajów. Nie ma czegoś takiego jak reklama w internecie po prostu. Możemy reklamować się na przykład na Facebooku, Google, na Instagramie, na YouTube czy na Pintereście. Możliwości reklamy płatnej jest wiele. Wiele jest też możliwości docierania do użytkowników w sposób bezpłatny, organiczny. W tym artykule skupimy się jednak na skazaniu ceny za reklamę płatną.

Reklama w internecie jest najczęściej bardzo dobrze mierzona. To znaczy, że możemy podać, ile nasza reklama zarobiła, ile przyniosła kontaktów, ile wyświetleń i tak dalej. Możemy więc stwierdzić, że 100 zł zainwestowane w reklamę przyniosło nam pięć sprzedaży o wartości 200 zł. Oznacza to że każda złotówka przyniosła dwie złotówki. Wynik który jest dobry na początek dla wielu branż.

google ads
fot. pixabay

Jeśli tak mówimy o kosztach to nie sposób powiedzieć o koszcie za konwersje. Konwersji może być na przykład wyświetlenie naszej stronie internetowej, pozostawienie kontaktu przez użytkownika, zostawienie komentarza na stronie, dodanie produktu do koszyka Czy w końcu zakupy Wszystko zależy od tego jaki biznes mamy. Nie w każdym biznesie jesteśmy bowiem w stanie mierzyć wszystkie rzeczy. Są sytuacje w których sprzedaż przychodzi dopiero po kilku miesiącach. Wtedy lepiej zdobyć kontakt i przekazać go do naszego handlowca. Będziemy więc wtedy rozliczać się lidy, za kontakty i dopiero po kilku miesiącach będziemy w stanie zweryfikować ich skuteczność.

Ile więc kosztuje jedna konwersja? To wszystko zależy od branży, rodzaju naszej reklamy, miejsca w którym się reklamujemy i wielu innych czynników. Możemy jednak posłużyć się na potrzeby tego artykułu pewnymi przykładami czy uśrednieniami.

social media
fot. pixabay

I tak średni koszt wyświetlenia strony docelowej będzie wynająć najczęściej od 10 do 50 gr. Wyjątkiem jest sytuacja w której nasza grupa docelowa jest bardzo mocna zawężona lub kiedy kreacja reklamowa jest słaba. Wtedy te koszty mogą być liczone nawet złotówka. Kolei średni koszt zdobycia kontaktu będzie najczęściej wynosić od kilku do kilkudziesięciu zł. Dla przykładu koszt w branży szkoleniowej może wynosić 15 zł, kod za zapisanie się na newsletter może wynosić na 3 zł, a koszt zdobycia liga w branży biznesowej może wynosić nawet 150 zł. Wszystko zależy od tego, jak drogi produkt reklamujemy, jakaś nasza grupa docelowa, jak dobre są kreacje, które stworzyliśmy.

Jeśli mowa o zakupach to tutaj Nie bez znaczenia jest jakość naszej stronie internetowej, jakość produktu, a także oferta sklep. Średni koszt zakupu wynosi najczęściej od 10 do 50 zł. W zależności od tego ile ludzie płacą za produkty możemy obliczyć, czy taka reklama będzie nam się opłacać.

W przypadku reklam nastawione na sprzedaż warto też patrzeć na wskaźnik nazywany roasem, czyli zwrotem z wydatków reklamowych.  Na poziomie 5-8 będzie w wielu branżach satysfakcjonujący.  Zadaniem każdego reklamodawcy jest jednak dążenie do tego, żeby raz był jak największy, bo wtedy reklama wydanie źródle po prostu nam się opłaca i zwraca.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here