Pozycjonowanie w wyszukiwarce Google to temat, który jest niezrozumiały przez wielu początkujących marketerów. Problemy ze zrozumieniem tego zagadnienia mają też blogerzy, którzy tworzą treści na swoje strony internetowe i liczą od razu na dużą oglądalność. Tymczasem pozycjonowanie w Google tak nie działa. Na efekty naszych działań możemy liczyć dopiero po kilku miesiącach, a największe rezultaty osiągniemy w perspektywie kilku lat. Jak więc widać pozycjonowanie w wyszukiwarce Google nie jest Sprinter ale długoterminowy maratonem. Jak przygotować się do takiego maratonu? Jakie działania należy podjąć, żeby nasza strona była wysoko w Google? Na te i inne pytaniaw tym artykule.
Na samym początku warto zauważyć, że po wpisaniu w wyszukiwarkę Google mamy materiały sponsorowane a dopiero poniżej bezpłatne wyniki wyszukiwania. Ten artykuł jest w całości poświęcony bezpłatnym wynikom, które widzimy w wyszukiwarce. O materiałach płatnych możecie przeczytać w innym artykule na tym blogu, w którym omawiamy szczegółowo system Google’a.
Bezpłatne wyniki wyszukiwania – jak być wysoko?
Jeśli mówimy więc o pozycjonowaniu w wyszukiwarce Google to mówimy o bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Tego typu działania mają zaprowadzić naszą stronę jak najwyżej na pierwsze miejsca w wyszukiwarce. Każdy z nas chciałby wyświetlać się na ściśle określone frazy i zapytania Jak najwyżej. Nie da się tego Jednak osiągnąć z dnia na dzień, ani z tygodnia na tydzień. Google bowiem promuje strony, które są już od jakiegoś czasu w internecie i które mają więcej treść. Kluczowe jest jednak tutaj słowo treść. Bez tego ani rusz. Musimy posiadać na naszej stronie internetowej jak najwięcej wysokiej jakości, unikalnych wpisów. Im więcej tekstów tym większa szansa, że serwis będzie wysoko w wyszukiwarce. Muszą to być oczywiście teksty wysokiej jakości, czyli takie, które odpowiedzą na ściśle określone pytania użytkowników i które ludzie będą po prostu chętnie czytać. Jeszcze kilkanaście lat temu pisano teksty głównie pod Roboty, które przeszukują strony internetowe. Obecnie odchodzi się od tego i pisze się po prostu tak, żeby to ludzie chcieli ten teksty czytać.

Twórz dużo tekstów dobrej jakości
Pamiętaj o tym, żeby każdy z tekstów które dodajemy był maksymalnie wyczerpujący i napisany prostym zrozumiałym językiem. Jeśli do tego dodamy fajne zdjęcia, śródtytuły, linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne to możemy liczyć na sukces. Nie przyjdzie on jednak od razu, po pierwsze efekty naszych działań zobaczymy dopiero po kilku lub kilkunastu tygodnia. Nie zadajemy się na tym absolutnie nie jest to zupełnie normalna rzecz. Potrzebujemy czasu, żeby nasza strona polubiła się z wyszukiwarką i żebyś znalazła się tam po prostu wysoko. Dbajmy o to żeby na stronie ciągle pojawiały się nowe części, a stare artykuły były na bieżąco aktualizowane.

Sprawdzaj statystyki
Skuteczność naszych działań możemy sprawdzić na przykład w Google Analytics, czyli narzędziu do monitorowania ruchu na naszej stronie internetowej. Powinniśmy sprawdzić jaka część ruchu pochodzić wyszukiwarki, ma wtedy będziemy mogli zobaczyć czy ten ruch rośnie czy maleje. Musimy tutaj brać jednak pod uwagę sezonowość naszej branży to, ile ludzi wpisuje hasła do wyszukiwarki. Dla przykładu – skoki narciarskie będą najchętniej wyszukiwane zimą i to właśnie wtedy powinniśmy liczyć tam na największe wzrosty.
A jakie są wasze przygody z pozycjonowaniem stron w internecie? Interesuje was ta tematyka? Chcecie przeczytać więcej na ten temat? Dajcie koniecznie znać w komentarzach do tego wpisu.