Każda reklama, która wyświetla się na Facebooku musi zostać przez niego zaakceptowana i spełniać wszystkie wytyczne dla reklamodawców. Zasady zamieszczania reklam na Facebooku jest bardzo wiele. Przejrzenie i wszystkich zajęłoby nam co najmniej godzinę czasu. Zapraszamy do lektury tego artykułu, bo wyjaśniamy i zwracamy w nim uwagę na najważniejsze w 2021 roku zasady.
Zasady dotyczące reklam na Facebooku zostały podzielone na kilka kategorii. Pierwszej z nich znalazły się materiały zabronione, a w drugiej materiały objęte ograniczeniami.
Materiały reklamowe zakazane na Facebooku
Materiały zabronione to takie reklamy, które naruszają standardy społeczności, promują nielegalne produkty lub usługi, formują praktyki dotyczące dyskryminacji, reklamują tytoń i Wszystkie związane z nim produkty, reklamują narkotyki i wyroby na bazie narkotyków, promują niebezpieczne suplementy diety, promują broń amunicję lub materiały wybuchowe. Nie możemy też reklamować produktów lub usług przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych, a także wszystkich innych treści dla dorosłych na przykład nacechowanych Seksualnie lub prowokujący. Zakazany jest też umieszczenie w reklamach naruszeń praw stron trzecich oraz sensacyjnych treści, a także cech osobowych i dezinformacji. Zakazane są również kontrowersyjne treści, przez które reklamy które wykorzystują sytuacje kryzysowe lub kontrowersyjne kwestie polityczne bądź społeczne do celów komercyjnych.
Zakazane jest Cash kierowanie reklam na strony które nie działają lub stosowanie Usług Rolniczych i zbrodniczych praktyk. Nie będą zaakceptowane również reklamy zawierające poważne błędy gramatyczne i wulgaryzmy lub stosujące nieistniejące funkcję. Na czarnej liście Facebooka znalazły się też reklamy zawierające obrazki przed i po lub inne związane ze zdrowiem osobistym oraz reklamy pożyczek krótkoterminowych zaliczek na poczet wypłaty i Poręczeń majątkowych. Na Facebooku zablokowany jest także marketing wielopoziomowy czy aukcje groszowe oraz reklamy zawierające mylące twierdzenia. Nie przejdą też reklamy zawierające denerwujące lub złej jakości treści oraz promujące programy szpiegowskie lub złośliwe oprogramowanie. Facebook zakazuje u siebie również promowania obchodzenia systemów, promowania zabronionych produktów i usług finansowych, promowania sprzedaży część ciała czy zniechęcania do szczepień.
Jak widać – lista produktów zakazanych jest całkiem długa. A jakie produkty są objęte ograniczeniami? Wyjaśniamy to już w kolejnym akapicie.
Materiały reklamowe objęte ograniczeniami na Facebooku
Od razu uspokajamy – lista materiałów objętych ograniczeniami jest nieco krótsza od tej listy materiałów zakazanych. Na liście materiałów objętych ograniczeniami znalazły się alkohol, usługi matrymonialne i randkowe, gry i hazard online, apteki internetowe, promocja leków dostępnych bez recepty, usługi wymagające subskrypcji, produkty oraz usługi finansowe i ubezpieczeniowe, materiały powiązane z marką, reklamy dotyczące kwestii społecznych wyborów lub polityki, produkty i usługi związane z kryptowalutami, leczenie uzależnienia od narkotyków i alkoholu, zabiegi medycyny estetycznej i utrata wagi w gry społecznościowe w kasynie.
Widać lista materiałów objętych ograniczeniami zawiera dokładnie 13 punktów. Nie oznacza to że tych branż nie można w ogóle reklamować na Facebooku. Jak najbardziej można, ale dopiero po spełnieniu ściśle określonych zasad i wytycznych. Jakimi zasadami można zapoznać się w oficjalnych dokumentach na stronie Facebooka. Przeglądanie tych dokumentów i całkiem wygodne, bo nie jest to żaden plik PDF, ale jasna i czytelna strona internetowa.
A czy wy mieliście do tej pory problemy z nie działającą reklamę na Facebooku? Czy Facebook odrzucał wasze reklamy za złamanie zasad? Zachęcamy gorąco do dyskusji na temat zasad tej bukowych w komentarzu pod tym postem.