Spadające zasięgi organiczne są jedną z głównych przyczyn dla których nowe profile na Facebooku nie rosną do sporych rozmiarów. Osoby które zakładały profile na Facebooku kilka lub kilkanaście lat temu mogą teraz świętować. Ich społeczności są już na tyle duże że mimo spalające zasięgów udaje im się docierać do twoich użytkowników.

Zasady publikowania treści na Facebooku

Profil na Facebooku trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach. Po pierwsze rzucajmy tam po prostu często ile wlazłeś ściśle określone treści. Pamiętajmy Że jeśli nikt nas nie zna i nie będzie interesowało go, to właśnie siedzieliśmy na strzelanie co mamy w planach robi się jutro. Skupmy się raczej na tym, żeby dostarczać naszym odbiorcą ściśle określone materiału – na przykład informację, rozrywkę lub inspiracje. Nieregularne podobnych tego typu treści pozwoli nam w dłuższej perspektywie zdobywać nowych obserwujących.

Działania organiczne czy płatne?

Bezpłatne działania na Facebooku tak naprawdę sprawdzą się obecnie w niewielu branży. I chcemy rozwinąć nasz profil i przynieść realne korzyści dla naszego biznesu musimy postawić na płatną reklamy na Facebooku. O ile na Instagramie działaniami organicznymi możemy jeszcze coś ugrać, to na Facebooku bez wsparcia płatnego jest to niezwykle trudne.

social media
fot. pixabay

Warto więc promować wszystkie posty, które wrzucamy. A jakie posty wrzucać? Tutaj z pomocą przyjdą na na pewno taktyki dotyczące pierwszych treści, które wrzucimy. Warto dokładnie przeanalizować na przykład miesiąc czy dwa i na podstawie tego podejmować decyzje o tym, co będziemy publikować to naszym profilu kolejnych tygodniach. Obserwujemy i wyciągamy wnioski – to najlepsza rada tym przypadku.

Angażujący content

Oprócz wrzucania ciekawych i angażujących postów bardzo ważne jest też to, żebyśmy regularnie wchodzili w dyskusję naszymi odbiorcami. Odpowiadaj my na komentarze w, które pojawiają się pod naszym postami. Odpowiadaj My też na wiadomości prywatne. Pamiętajmy że internauci nie lubią Długo czekać, więc im szybciej tym lepiej.

człowiek social media
fot. pixabay

Moderowanie profilu

Fajne są też takie posty, które będą same prowokowały do dyskusji. Oczywiście nie możemy absolutnie przesadzić, na przykład łamiące regulamin Facebooka lub obowiązujące prawo, ale nie musimy być też niezwykle grzeczni. Warto czasem postawić na lekką kontrowersje i oczywiście ale oczywiście robić to z klasą wyczuciem I poszanowaniem obowiązujących zasad i przepisów.

Jakie treści sprawdzają się najlepiej na waszych profilach na Facebooku? Dajcie koniecznie znać w komentarzach do tego wpisu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here