Szkoła jazdy to bardzo specyficzny rodzaj Biznesu do reklamowania. Jest to taki rodzaj firmy, której opinie o niej mają niebagatelne znaczenie. Nikt bowiem nie wybierze szkoły jazdy, o której będą negatywne komentarze. W takim miejscu stawiamy bowiem około 2000 zł i zależy nam na tym, żeby były to naprawdę dobrze zainwestowane pieniądze. Chcemy uczyć się w przyjemnej, bezstresowej atmosferze i zdać egzamin możliwie jak najszybciej. Jak zatem reklamować się w tej branży? Jakie działania marketingowe powinniśmy podejmować, żeby zadbać o swoją dobrą opinię? Wszystkie te kwestie wyjaśniamy szeroko i omawiamy w tym artykule.
Zadbaj o jakość szkolenia
Zacznijmy od tego, że nawet najlepszy marketing nie sprzeda złego produktu lub usługi. Musimy więc wyjść od tego, że jakość usług jest tutaj kluczowa. Jeśli będziemy mieć zadowolonych kursantów to Kolejni będą pojawiać się niemal samoczynnie. Choć oczywiście warto wtedy pomóc tym osobom, podzieleniu się opinią o naszej firmie.
Potem ruszaj z marketingiem
Kiedy mamy już bardzo dobrą jakość usług, nasi instruktorzy prezentują bardzo wysoki poziom szkolenia i opinie o nich są dobre możemy przejść do prowadzenia intensywnych działań marketingowych. Nie róbmy tego wcześniej, numer na te pieniądze wydane częściowo w próżnię. Intensyfikacja działań jest konieczna, aby wieść o tym, że nasze usługi są dobre niezła się dal. Co więc robić, żeby zdobywać nowych klientów dla szkoły jazdy? Koniecznie Czytajcie dane.
Zbieraj opinie…
Po pierwsze – warto umożliwić pozostawienie opinii o naszej szkole jazdy na naszej stronie internetowej oraz wizytówce Google na mapach Google. To miejsca, o których nie pomyśli każdy młody człowiek, a jednak warto zbierać te opinie w jednym miejscu. Młodzi ludzie najczęściej wrzucając a nie wyłącznie na Facebooka. Jest to bardzo ważne miejsce dla marketingu naszej firmy, ale nie jedyne. Nie możemy o tym zapominać. Co w sytuacji, gdy nasz fanpage zostanie zablokowany? Trzeba pamiętać o tym, żeby te opinie zbierać w możliwie różnych miejscach. Pozwoli nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców niż tylko przez jeden portal społecznościowy dbajmy zatem o te miejsca.
… również w formie wideo
Zbieraj mi także opinię w formie wideo. Będziemy mogli wykorzystać je na przykład w reklamach naszej szkoły jazdy na Facebooku. Nic tak nie działa jak szczera i autentyczna opinia zadowolonego kursanta. Ważne jest też, żebyśmy odpowiednio reagowanie na pojawiające się o nas wzmianki w mediach społecznościowych. Kiedy ktoś nas poleci podziękujmy muza to i zaprosimy wszystkich do naszej szkoły. Odpowiadaj My też szybko i sprawnie na wiadomości prywatne. To kanał, dzięki któremu możemy mieć wielu nowych kursantów.
Zadbajmy też o podstawowe rzeczy, które pod względem marketingowym powinny być poukładane w każdej firmie, także w szkole jazdy. Dobra strona internetowa czy uzupełniony profil na Facebooku to absolutny must-have. Dobra strona powinna być przede wszystkim czytelna, funkcjonalne na urządzeniach mobilnych i powinna zawierać wszystkie najważniejsze informacje, którymi może być zainteresowany potencjalny klient. Napiszmy zatem, jak to organizowana jest nasza szkoła jazdy. Kursant może chcieć dowiedzieć się, kiedy zaczynają się nowe szkolenia, ile będzie musiał za nie zapłacić, co ma w cenie i jakie są koszty dodatkowych usług. Jeśli takiej informacji zdobędzie od razu na początku, jest spora szansa że przyjdzie do nas i zostanie naszym klientem.
Wykorzystaj płatne kampanie reklamowe
Kiedy te wszystkie rzeczy będziemy mieć już dobrze poukładane możemy oprócz działań organicznych prowadzić płatne kampanie reklamowe warto reklamować się na pewno na Facebooku i w systemie Google Ads rozważenia jest też opcja reklamowania się w YouTube. Musimy sprawdzić, który które źródło ruchu będzie najbardziej kaloryczne i które będzie nam najbardziej się nie zwracać. Po kilku miesiącach testów będziemy mieć już na pewno taką wiedzę i wtedy warto postawić najbardziej na jeden kanał.
Podsumowując – robiąc marketing szkoły jasny uśmiech pamiętać o tym, żeby zbierać dobre opinie użytkowników, wykorzystywać reklamowa i promować naszą ofertę ściśle określonej grupie odbiorców. Tego typu działania na Facebooku i w Google powinny przynieść zamierzony efekt. Oprócz tego liczy się po prostu dobra robota instruktorów w trakcie szkolenia.