Opinie w internecie są bardzo ważnym tematem dla każdej firmy. Warto na nie odpowiadać. nawet, Jeśli są pozytywne. Pokazujemy tym samym że interesujemy się tym, co sądzą o nas klienci. Warto tworząc strategie marketingowa firmy wpisać również zasady odpowiadania na komentarze, ułatwi nam to pracę w sytuacji kryzysowej. Jak zrobić to dobrze i czym kierować się podczas odpowiadania na różnego rodzaju pozytywne i negatywne komentarze? Zapraszam do lektury tego wpisu, bo znajdziecie w nim masę przydatnych informacji na temat odpowiadania na opinie, które są zamieszczone o naszej firmie internecie.

Opinie powiązane z kampaniami reklamowymi

Na samym początku nie sposób nie wspomnieć o tym, że marketing jest powiązany z wieloma działami w naszych firmach. Sama kampania reklamowa, nawet jeśli jest zrobiona według wszystkich zasad marketingowych i nie można się do niej przyczepić, nie będzie działać w sytuacji, w której jakość usług świadczonych przez naszą firmę lub jakość produktów jest niezadowalający poziom.

Po pierwsze – jakość usług będzie mieć swoje odbicie w komentarzach na Facebooku, w opiniach które ludzie piszą o naszej firmie. A po drugie negatywne opinie będą przyczyniać się także źle do powrotu i obecnych klientów. ktoś, To 1 razy zadowolony z naszych usług raczej nie wróci już ponownie. Tym samym działanie wszystkich kampanii marketingowych i reklamowych będzie po prostu dużo słabsze. Musimy zatem na początku zawsze dopracować produkty, usługi i procesy w naszej firmie, a dopiero potem zabierać się za mocniejsze działanie marketingowe. Odwrotne działanie spowoduje efekt zupełnie niezamierzony.

rozmowa
fot. pixabay

Jak odpowiadać na pozytywne opinie?

Wróćmy jednak teraz do tematu odpowiadania na opinie o naszej marce. Jest to Niezwykle istotne, Dlatego warto wpisać w punktach najważniejsze zasady Jak robić to dobrze. Po pierwsze – zacznijmy od tego, że powinniśmy odpowiadać na każdą opinie, która pojawia się o naszej marce. Na pozytywne opinie warto odpowiadać krótko i na temat. Nie musimy pisać tutaj cały elaboratów ani długich wypowiedzi. Wystarczy po prostu ludzkie i zwykłe dziękuję.

Jak reagować na krytykę?

Z kolei na opinie negatywne powinniśmy odpowiadać nieco dłużej, ale również musimy pamiętać o zachowaniu konkretu. Nie są tutaj istotne nasze osobiste odczucia i opinie. Powinniśmy pokazać tutaj swoją fachowość i twój profesjonalizm, podając określone fakty.com dynie nie wolno nam od razu przyznawać się do winy, chyba że rzeczywiście zawinęli Powiedz mi po prostu szczerze jak jest. Krótka i konkretna odpowiedź na tutaj najlepsze efekty. Na pewno nie ściemniaj my i nie oszukujmy, Bo kłamstwo w internecie na bardzo krótkie nogi.

zabezpieczenie
fot. pixabay

Spisz wszystkie zasady w jeden dokument

Wszystkie zasady odpowiadania na opinie o naszych markach warto spisać w jednym dokumencie. Możemy tam umieścić przykładową odpowiedź na pozytywny jak i negatywny komentarz. osobie, Która moderuje media społecznościowe. Będzie znacznie łatwiej odpowiedzieć później w gorącym okresie odcinek Gdy tych opinii będzie wpadać po prostu sporo. Choć wiele zależy tutaj od tego, jaka jest popularność naszej marki. Jeśli jesteśmy jeszcze mało znaną firmę po tych opinii z pewnością nie będzie zbyt wiele.

Jednak oczywiście zawczasu warto przygotować się na sytuację, w której nagle pojawi się kilka krytycznych opinie o naszej firmie. Praktycznie każde przedsiębiorstwo prędzej czy później spotyka się z tego typu sytuacją.

A jak Wy odpowiadacie na negatywne i pozytywne recenzje o Waszej firmie? Macie już spisane tego typu zasady? Koniecznie dajcie znać w komentarzach pod tym postem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here