Masz własną firmę stacjonarną i chciałbyś poprawić marketing twojego przedsiębiorstwa? Jeśli tak to koniecznie przeczytaj ten artykuł do samego końca, bo zabraliśmy w nim masę wskazówek dla osób prowadzących małe, lokalny biznes.

Reklama na Facebooku dla biznesu stacjonarnego? Czemu nie!

Paradoksalnie okazuje się, że w obecnych czasach nawet stacjonarny biznesy możemy promować przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii i Internetu. Reklama na Facebooku umożliwia bowiem dotarcie do ściśle określonej grupy odbiorców, na przykład w promieniu kilku kilometrów od naszego sklepu.

Dla przykładu – jeśli mamy siedzibę naszej firmy w centrum Katowic, to możemy docierać nawet do określonych dzielnic z tego miasta. Możliwość taka jest nie tylko w największych polskich miastach, ale też w mniejszych miejscowościach i wioskach.

produkty w sklepie stacjonarnym
fot. pixabay

Docieraj dokładnie tam, gdzie chcesz

Możemy po prostu wskazać Facebookowi obszar, w którym ma wyświetla się reklama. Dokładność tego typu reklam jest bardzo szczegółowa. Możemy docierać do osób w promieniu 1 km od wskazanego przez nas punktu. Może to mieć zastosowanie na przykład przy sklepach spożywczych, w salonach fryzjerskich w gabinetach kosmetycznych czy salonach samochodowych.

Tego typu reklama sprawdzi się w takim przypadku znakomicie, Bo każda osoba która zobaczy tę reklamę może stać się potencjalnie klientom naszej firmy. Możemy też oczywiście wybrać płeć odbiorców, którzy będą widzieć na reklamę, ich wiek czy zainteresowania babka Połączenie kilku takich zmiennych da już naprawdę rewelacyjne wyniki.

Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, w której za bardzo zawozimy naszą grupę docelową, przez co okaże się, że reklama jest bardzo droga i przez to mało efektywna. Unikajmy zatem grup odbiorców mniejszy niż kilka tysięcy osób. Chyba że swój biznes stacjonarny mamy w małej wiosce i po prostu taka jest nasza grupa docelowa. W takiej sytuacji możemy po prostu pogodzić się z tym, za reklamę zapłacimy nieco więcej niż statystyczna stawka.

pralnia
fot. pixabay

Jak promować biznes stacjonarny w tradycyjny sposób?

Poza reklamą na Facebooku bo tam jest stosować też inne metody promocji w świecie rzeczywistym. Zdecydowanie możemy polecić estetyczne reklamowanie się samym lokalu i bezpośrednio przed nim. Elegancki czytelny szyld, dobrze zrobiona witryna przed sklepem, miła i uśmiechnięta obsługa to wszystko również wpływa na to jaki jest odbiór naszej firmy.

Możemy też oczywiście zatrudnić osoby do roznoszenia ulotek po okolicznych blokach do skrzynek Pocztowych. Możemy też zatrudnić osoby do roznoszenia ulotek na ulicy w pobliżu naszego sklepu. Są to bardzo klasyczne i można powiedzieć że oklepane form marketingu, ale od wielu lat Sprawdzają się one skutecznie.

Zadbaj o spójność przekazu i komunikacji

Na sam koniec warto powiedzieć, że powinniśmy dbać o wspólność Komunikacji naszej marki. Ważne jest to, żeby osoba która zobaczy nasze komunikaty na Facebooku, na ulicy i w skrzynce pocztowej miała skojarzenia z naszą marką. Jeśli te komunikaty i kreacje reklamowe będą zupełnie różne to efekt oddziaływania będzie dużo słabszy niż w przypadku, gdyby te komunikaty były spójne.

A jakie są wasze sprawdzone metody promowania biznesu stacjonarnego? Macie własne sklepy stacjonarne lub inne punkty handlowo-usługowe? Koniecznie dajcie znać w komentarzach, jak idzie wam marketing w tego typu stacjonarnych firmach. Gorąco zapraszamy was wszystkich do dyskusji w komentarzach.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here