Reklama na Facebooku z roku na rok staje się coraz bardziej popularna. Nic dziwnego – Jest to bowiem jedna z najbardziej skutecznych form reklamowania się w internecie. Możemy niskim kosztem docierać do ściśle określonych grup odbiorców. Co istotne – nasze reklamy mogą od razu na siebie zarabiać i wszystkie wydatki na marketing mogą zostać zwrócone. Jak w takim układzie ustawić skuteczną reklamę na Facebooku, która będzie na siebie zarabiać? Zapraszamy do lektury tego artykułu, w którym pod lupę bierzemy dokładnie reklamę na Facebooku.

Na samym początku zacznijmy od tego, że reklama na Facebooku i Instagramie jest ustawiona dokładnie w tym samym miejscu. Możemy ją ustawić bowiem w menadżerze reklam na Facebooku. Facebook Instagram mają tych samych właścicieli, więc reklamowanie się na obu tych portalach jest połączone. Instagram jest po prostu umiejscowieniem reklamy w przypadku promocji na FB.

Podstawy marketingu

Reklamowanie się na Facebooku jest zadaniem stosunkowo prostym, o ile znamy podstawy marketingu, potrafiły napisać dobre teksty i stworzyć chociażby podstawowe grafik. Nie bez znaczenia jest oczywiście nasz produkt, jakość usług i obsługa klienta. Sam marketing na pewno nie sprzeda naszych produktów ani nie zdobędzie nam klientów. Nie możemy liczyć na cud, Jeśli nie mamy dobrze określonego biznesplanu, pomysł na to Na czym chcielibyśmy zarabiać i działamy mało profesjonalnie. Musimy to wszystko dobrze przemyśleć i poukładać, a dopiero potem zacząć reklamę na Facebooku.

Proces sprzedażowy mam już dobrze ułożony możemy startować z reklamą na Facebooku. W tym celu powinniśmy założyć konto w menadżerze reklam i stworzyć pierwszą reklamę.

instagram
fot. pixabay

Kampanie, zestawy i reklamy

Generalnie reklamy na Facebooku są podzielone na kampanię, zestawy reklam i same reklam.na poziomie kampanii wybieramy cel reklamy. Takim celem może być na przykład zakup produktów w naszym sklepie internetowym, wyświetlenie strony internetowej czy zdobycie kontaktu od potencjalnego klienta.

Po wyborze celu reklamowego przechodzimy do zestawu reklam. Wybieramy tutaj targetowanie reklamy, czyli to Kto zobaczy nasze kreacje. Oprócz targetowania Możemy też wybrać umiejscowieniu naszych reklam, budżet i maksymalny koszt ja konwersję jaki nas interesuje.

Jak stworzyć dobrą kreację reklamową na FB?

Ostatnim, ale bardzo ważnym krokiem jest stworzenie samej kreacji reklamowej. Na kratkę reklamową składa się tekst podstawowy, nagłówek oraz grafika. Te trzy elementy muszą być bardzo dobrze przemyślane i stworzone typowo pod naszą grupę docelową. Dzięki odpowiedniemu dobraniu komunikatów możemy liczyć na spory odzew wśród naszej grupy docelowej. Im lepsza kreacja reklamowa, tym koszty reklamy będą niższe.

Na koncie reklamowym możemy mieć stworzony kilka kampanii reklamowych, kilka zestawów reklam, a w każdym z nich co najmniej po kilka kreacji reklamowych. Testujemy różne rozwiązania i ustawienia. Pamiętajmy jednak, żeby zmian nie wprowadzać zbyt szybko. Potrzebujemy co najmniej kilku dni na zobaczenie pierwszych realnych efektów naszych reklam. Dopiero wtedy możemy wprowadzać pierwsze zmiany.

social media
fot. pixabay

Jaki jest minimalny budżet na reklamę na FB?

Minimalny budżet reklamowy wynosi 5 zł dziennie. Jest to jednak kwota która nie pozwoli nam sprawdzić wielu rozwiązań i rozpędzić się tym reklamą. Osobiście polecany żeby na reklamę facebookowym W początkowym okresie wydawać co najmniej 10 – 20 zł. Takie wydatki pozwolą nam po całym miesiącu mieć konkretne dane. Na ich podstawie będziemy mogli wyciągać wnioski i wprowadzać zmiany w kolejnych miesiącach.

A Wy macie już za sobą pierwsze przygody z reklamą na Facebooku? Podzielcie się swoimi wrażeniami i wynikami w komentarzach pod tym artykułem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here