Tworzysz reklamy na Facebooku i zależy ci na uzyskaniu jak najlepszych wyników? W takim układzie skup się na dobrej treści reklamy i odpowiednie grafice. Od tego zależy bowiem w dużej mierze skuteczność prowadzonych przez ciebie działań. Przeczytaj ten artykuł do samego końca, bo przedstawię ci masę wskazówek dotyczących tego, jak stworzyć skuteczną kreację reklamową.

Zacznijmy od tego, że w obecnych czasach Większość z nas jest wzrokowcami. Patrząc na reklamy na Facebooku w pierwszej kolejności zwracamy uwagę właśnie na to, co znajduje się na grafice. Grafika reklamowa jest więc niezwykle ważna, bo od niej zależy tak naprawdę to, czy użytkownik zostanie zatrzymany i czy będzie mieć możliwość dokonania kolejnych akcji. Grafika będzie nieinteresująca i nie przyciągnie wzroku użytkownika to prawdopodobnie będzie on skrolować facebookowy feed dalej w poszukiwaniu bardziej interesujących treści.

komputer, tablet, smartfon
fot. pixabay

Nawet najbardziej wymyślne sposoby na targetowanie reklam nawet dobranie różnych celów reklamowych nie da nam tyle, co dobra kreacja reklamowa.  O tym, jak pisać dobre teksty możesz przeczytać w innych artykułach na tym blogu, a tutaj chcemy skupić się na omówieniu tematu grafik reklamowych.

Co powinna zawierać dobra kreacja reklamowa?

Po pierwsze – ważne jest, żebyśmy wskazali użytkownikowi, czego od niego Oczekujemy. Na dobrej grafice obowiązkowo musimy umieścić wezwanie do działania nazywany w branży call-to-action. Takie wezwanie do działania poprawia znacznie wskaźnik obrazujący to, ile osób zareagowało na naszą kreację reklamową. A im więcej osób zareaguje na naszą reklamę tym większa szansa na to, że przy ciągniemy użytkownika na naszą stronę www i że dokona on oczekiwanej przez nas konwersji.

Oprócz wezwania do działania krawca powinny zawierać krótki jednozdaniowy tekst. Powinien powiedzieć coś o naszym produkcie lub naszej usłudze. Nie ma tutaj jednak miejsca Na znaczne rozpisywanie się. Dłuższe zdania powinny znaleźć się w kopii reklamy lub na naszej strony internetowej. Tam jest właśnie miejsce na dokładne wytłumaczenie Na czym polega nasza usługa lub Co zawiera nasz produkt. Na samej grafice Lubin jest dalej się tylko i wyłącznie krótkie ale konkretne hasła reklamowe.

Poważnie tworzenie grafiki reklamowej jest również dobranie odpowiedniego zdjęcia.

wyrazistość kolorów na grafice
fot. pixabay

Jak dobrać zdjęcie do grafiki reklamowej?

Zdjęcie nie może wyglądać na zbyt sztuczne, bo nie przyciągnie uwagi odbiorców. idealnie, Żeby taka kreacja reklamowa nie wyglądała na reklamę. Tego typu kreacje mają największe wskaźniki jeśli chodzi o aktywność i tym samym koszty takich lekiem są najniższe. Wybierajmy Raczej zwykłe, proste zdjęcia, z którymi będą utożsamiać się nasi użytkownicy. Wyjątkiem są oczywiście pewne branżę i marki, które muszą kojarzyć się z wyższym poziomem i pewnym luksusem. W końcu nie wyobrażamy sobie sytuacji, której luksusowa marka samochodowa będzie dodawać bardzo niskiej jakości zdjęcia. Jednak już zwykły komis samochodowy sprzedający samochody za kilka tysięcy złotych do statystycznego Kowalskiego Jak najbardziej może pozwolić sobie na gorsze zdjęcia. Warto to przetestować i sprawdzić, Na co najlepiej będzie reagować nasza grupa docelowa. Po czasie będziemy mieć już zestaw sprawdzonych zdjęć i schematów działania, które będą nam gwarantować zdecydowanie najlepsze wyniki kampanii reklamowych.

W jakim programie stworzyć grafikę reklamową?

Samej reklamy możemy użyć już różnych programów graficznych. Jednym z popularniejszych jest kanwa.com umożliwia on nawet za darmo tworzenie podstawowych grafik. Jeżeli mamy więcej pieniędzy możemy skorzystać też z profesjonalnych programów graficznych, których obsługa jest już jednak nie to bardziej znacznie skomplikowana.

A w jaki sposób wy tworzycie swoje kreacje reklamowe do kampanii na Facebooku? Dajcie koniecznie znać w komentarzach do tego artykułu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here