Współczesna reklama internetowa jest niezwykle dobrym i dokładnym narzędziem marketingu. Możemy bowiem wskazać dokładnie, ile osób na podstawie naszej reklamy dokonał zakupu, zostawiło maila lub podjęło inny rodzaj działania na naszej stronie internetowej. To właśnie jest mierzenie konwersji. Jak mierzyć dobrze konwersje i co może nią być? Zapraszamy do lektury artykułu na temat mierzenia konwersji w internecie.
Konwersja to nasz cel kampanii
Zacznijmy od tego, że prawidłowe wyznaczenie celów kampanii pozwala nam osiągać najlepsze wyniki. Musimy bowiem wiedzieć, czego oczekujemy od naszego odbiorcy. Nie powinniśmy bowiem po prostu kierować go na stronę internetową bez wskazania określonego wezwania do działania. Zarówno na poziomie kreacji reklamowych, jak i celów kampanii Musimy znać tego typu rzeczy. Poszły wiedzieć czy konwersją jest dla nad pozostawienie kontaktu w Szczecinie wypełnienie formularza kontaktowego, dodanie produktu do koszyka, zabić na subskrypcję, czy może w końcu za. Przykładowe rodzaje konwersji przedstawiamy poniżej.
Przykładowo dla mnie konwersją podczas kampanii internetowej może być:
– zapis na szkolenie online
– sprzedaż produktu w sklepie internetowym
– pozyskanie kontaktu od właściciela firmy z branży IT
– zdobycie CV w rekrutacji
– pobranie bezpłatnego e-booka w zamian za zostawienie adresu e-mail do newslettera
– przejście na stronę internetową
– skomentowanie posta z konkursem
– obejrzenie co najmniej 10 sekund wideo
– wysłanie wiadomości prywatnej na Messengerze
– zdobycie fana na Facebooku.
Mierz wszystkie konwersje
Zależności od tego, co jest dla nas konwersją możemy użyć różnych narzędzi analitycznych do ich zwierzenia. Większość konwersji będzie widoczna w menadżerze reklam na Facebooku. Oczywiście jeżeli wcześniej poprawnie zainstalujemy is konfigurujemy piksel Facebooka na naszej stronie internetowej. Do wybranych typów reklam nie będzie konieczna instalacja cena, bo na przykład zdobywanie fanów na Facebooku lub wysłanie wiadomości prywatnej na Messengerze będzie działo są bezpośrednio na poziomie Facebooka. Wtedy z analityk ą i będzie najmniejszego problemu.
Jeżeli planujemy robić reklamy naszą stronę internetową warto konwersje mierzyć nie tylko sam manager reklam, ale też w narzędziu analitycznym Google Analytics będziemy wtedy mieć porównanie dwóch źródeł. Różnice mogą oczywiście być, gdyż różne są chociażby modele atrybucji stosowane przez oba systemy. Najogólniej rzecz ujmując Facebook stosuje dłuższy model atrybucji niż były i przez to przypisuje swoim działaniom więcej konwersji. Jednak znalezienie optymalnego rozwiązania zależy tak naprawdę od branży. W niektórych dziedzinach i tematach konwersja dokonuje się od razu po zobaczeniu reklamy, a gdzieniegdzie musimy czekać nawet kilka tygodni na to, żeby użytkownik skontaktował najdłuższe okno czasowe konwersji będzie na przykład w branżach, gdyż chyba nie wyobrażamy sobie sytuacji w której ktoś kupuje sprzęt do firmy o wartości 500000 zł bezpośrednio po zobaczeniu reklamy. Tutaj ścieżka prowadząca do konwersji będzie zdecydowanie dłuższa.
Jaka może być cena za konwersję?
Zastanawiasz się, ile będziesz musiał zapłacić za jedną konwersję? No to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ale możemy wskazać dość orientacyjne widełki na podstawie naszego dotychczasowego doświadczenia.
I tak za zapis na szkolenie zapłacimy najczęściej Kilkanaście zł. Za sprzedaż produktów w sklepie internetowym zapłacimy zazwyczaj mniej więcej 10% jego wartości. Za zdobycie silnik w rekrutacji musimy wydać około 50 zł. Za zdobycie fala na Facebooku zapłacimy najczęściej od 50 gr do kilku złotych. Podobne stawki obowiązują w przypadku wysłania wiadomości prywatnej na Messengerze czy pobranie bezpłatnego materiału. Nie są tańsze będą same wyświetlenia strony docelowej, bo Koszt tego typu konwersji będzie oscylować od 20 gr do maksymalnie dwóch zł. Najtańsze będą aktywności związane z reakcją pod postem lub obejrzeniem wideo na Facebooku. Tutaj koszty nie przekroczą zazwyczaj kilku nasza jedną konwersję.
A co dla ciebie jest konwersją na stronie internetowej? I nieczynna jednorodnej w komentarzu i napisz, jakie działania podejmujesz żeby zwiększać liczbę tych zdarzeń.