Zastanawiasz się jakie są opcje targetowania reklamy na Facebooku i na Instagramie? W tym artykule postaram się dokładnie przybliżyć tę tematykę i pokazać szereg możliwości, które oferuje nam największy portal społecznościowy w Polsce i na świecie. 

Targetowanie reklamy na Facebooku – jakie mamy możliwości?

Zacznijmy od tego, że Facebook jest portalem który umożliwia bardzo dokładne targetowanie reklamy. Wykorzystując wszystkie możliwości reklamowe tego portalu społecznościowego mamy możliwość dotarcia do konkretnych użytkowników nie tylko ze względu na płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. Możemy wybierać też szereg zainteresowań, zachowań użytkowników Czy w końcu tworzyć grupy podobnych odbiorców do tych, którzy do tej pory byli naszymi klienta.

lajk na facebooku
fot. pixabay

Gdzie ustawiamy targetowanie reklam?

Targetowanie reklam na Facebooku wybieramy na poziomie zestawów reklam, Czyli tak naprawdę w drugim kroku podczas tworzenia kampanii reklamowych. Przypomnijmy, Że Pierwszym etapem jest tworzenie kampanii i na tym etapie wybieramy cel kampanii reklamowej. Drugim etapem i z właśnie tworzenie zestawu reklam i tutaj wybierany targetowanie, budżet, płeć, wiek odbiorców i tym podobne rzeczy. A  trzecim etapem jest w końcu tworzenie kreacji reklamowej. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

Jakie opcje targetowania są dostępne?

Zacznijmy od standardowych grup odbiorców. To bardzo ważna w punkcie na Facebooku. Możemy bowiem Dzięki jej wykorzystaniu docierać do wszystkich osób, które były na naszej stronie internetowej, ale niestety trwały się na dokonanie konwersji. Mowa to na przykład o osobach, które odwiedziły naszą witrynę w ostatnich 180 dniach, ale nie kupiły żadnego produktu. Możemy do takich osób skierować reklamę z kodem rabatowym, aby zachęcić ich do zakupu.

Możemy też dotrzeć do naszych obecnych klientów Na podstawie zdarzeń ze strony internetowej lub bazy mailowej naszych klientów. Dzięki temu możemy zachęcić ich do kolejnych zakupów w naszym sklepie internetowym lub do kolejnego skorzystania z naszych usług.

Facebook oferuje też magiczną funkcję grup podobnych odbioru. Działa ona na tej zasadzie, że do bazy wyjściowej na przykład naszych klientów Facebook dobiera osoby podobne do tych osób. Dzięki tej funkcji możemy jakby powielić naszą grupę docelową i skierować do osób podobnych reklamy sprzedażowe. Korzystając z grup podobnych odbiorców sprawdza się bardzo dobrze szczególnie w masowych produktach takich jak odzież, obuwie, artykuły spożywcze itp.

połączenia na facebooku
fot. pixabay

Zainteresowania i zachowania odbiorców na Facebooku

Mamy też na Facebooku dostępne zainteresowania i zachowania odbiorców. Jednymi z ciekawszych są na przykład osoby często podróżujące lub często podróżujące za granicę. Możemy zakładać, że jeśli ktoś często podróżuje za granicę to Będzie skłonny kupować bardziej luksusowe dobra niż inne osoby.

Ciekawą opcją jest też możliwość docierania do osób w konkretnych branż, na przykład z branży medycznej czy administracji. Możemy zakładać, że osoby które pracują w tych branżach będą kupować ściśle określone produkty lub zainteresują się określonymi szkoleniami. Dla przykładu osobom z branży medycznej możemy zaproponować kurs z tematyki medycznej. Tego typu targetowanie sprawdzi się wtedy doskonale.

Uważaj, żeby nie przedobrzyć!

Targetuje reklamy na Facebooku musimy jednak pamiętać, żeby nie przesadzić i uważać na pułapki, które stawia przed nami Facebook. Dla przykładu ryzykowne jest równoczesne docieranie do osób z różnych zainteresowań w różnych zestawach reklam. Może się bowiem okazać że tak naprawdę W każdym zestawie reklam docieramy do tych samych osób. Niektóre zainteresowania bowiem bardzo mocno się na siebie nakładają. Przykładowo osoby zainteresowane biznesem będą również zainteresowane przedsiębiorczością. Nie ma więc potrzeby tworzenia osobnego zestawu reklamy na każdy z nich. Lepiej połączyć Ty zainteresowania i wrzucić do jednego zestawu reklam. Takie rozwiązanie przynosi marne więcej korzyści.

A jakie opcje targetowania wykorzystujecie w swoich kampaniach reklamowych na Facebooku? Dajcie znać koniecznie w komentarzach pod tym artykułem.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here