Chcesz rozkręcić swój profil na Instagramie, ale brakuje ci pomysłów na nowe posty? Nie wiesz jak robić, żeby zdobywać nowych użytkowników? Chciałbyś znacznie zwiększy liczbę odbiorców, ale nowi obserwujący zamiast przybywać to odpływają? Wielu początkujących instagramerów ma z tym problem. Jeśli chcesz, żeby twój profil nabrał rozpędu to Zastosuj się do kilku podstawowych zasad, które omawiamy w tym artykule.
Spadające zasięgi organiczne na Instagramie
Prowadzenie własnego profilu na Instagramie nie jest teraz tak łatwe jak jeszcze kilka lat temu. Wtedy to zasięgi organiczne były znacznie większe, a każda osoba która nas zaobserwowała mogła widzieć zdecydowaną większość naszych postów. Obecnie profil i jest już tak dużo, że tego typu sytuacja jest właściwie nierealna. Gdybyś mnie obserwowali połowę mniej profili, a twórców również byłoby mniej to mielibyśmy pewnie do czynienia z taką sytuacją jak wcześniej do tej pory. Internet ma jednak obecnie tak wiele treści, że Właściciele tych serwisów Muszą je w jakiś sposób selekcjonować. Nie jest to dla nich korzystne również z punktu widzenia reklamowego, bo odpalający zasięgi organiczne zachęcają nas do tego, żeby coraz więcej pieniędzy wydawać na reklamę.
Mimo wszystko nawet w obecnych czasach da się wykręcić całkiem dobre wyniki organiczne, czyli bezpłatne. Trzeba jednak pamiętać o kilku podstawowych zasadach.
Publikuj regularnie
Po pierwsze musimy posty publikować regularnie do ściśle określonej grupy odbiorców. Ludzie bardzo lubią przewidywalność. Chcą wiedzieć dlaczego właśnie nas mają obserwować. osoba, Która nas zaobserwuje powinna wiedzieć, czego się pana spodziewać. Taka przewidywalność spowoduje, że odbiorca Będzie znacznie chętniej się angażować i na pewno nie przestanie obserwować naszego profilu. Powinniśmy zatem przygotowywać harmonogram postów na najbliższy czas. Spontaniczność czasem bywa dobra, na przykład w sytuacji gdy dzieje się coś bardzo istotnego w danej chwili. Jednak najczęściej powinniśmy działać według przygotowanego planu. Takie działanie na Pewnie właśnie spójność profilu i lepsze efekty wszystkich naszych działań.
Dodawaj hasztagi na Instagramie
Po drugie – powinniśmy do każdego posta na Instagramie dodawać hashtagi. Ułatwiają one zwiększenie zasięgu w organicznych i pozwalają docierać do nowych użytkowników. Hashtagi również powinniśmy planować i wybierać te, które dadzą najwięcej korzyści. Poradzimy raczej unikać hasztagów, których nikt nie wyszukuje oraz takich które są wyszukiwane Przez miliony. Serum raczej średnią półkach, bo wtedy dotrzemy bo takich osób, które interesuje konkretna, określona tematyka.
Pokaż ludzką twarz
Po trzecie – powinniśmy zadbać o to, żeby pokazywać swoją ludzką twarz. Jeżeli brakuje na profilu konkretnej osoby to w większości przypadków nie będzie to interesujący. Ludzie lubią wiedzieć z kim mają do czynienia. Jeśli nie znamy autora to po prostu mniej chętnie komentujemy czy reagujemy na posty. Są od tego oczywiście wyjątki, na przykład w sytuacji gdy profil jest wprowadzony tak, żeby autorce LO mu się nie ujawniał. Niektóre duże marki również mogą sobie na to pozwolić, po ludzie nie identyfikują się wtedy z konkretną osobą, ale z wybraną firmą. W większości przypadków będzie mieć to jednak zupełnie inny przebieg. Czy Wyobrażacie sobie sytuację, że dany bloger nie ujawni swojej twarzy? W takiej sytuacji stanie się raczej mało wiarygodny. A wiarygodność w internecie jest mega istotna.
Podsumowując – Jeśli chcemy prowadzić nasz profil w sposób skuteczny pamiętajmy że o tym, żeby komunikować się regularnie do ściśle określonej grupy odbiorców, według określonego planu, podając również zaplanowany hasztagi i pokazują swoją ludzką twarz. Połączenie tych trzech czynników sprawi na pewno, że nasze posty będą stopniowo docierać do coraz większego grona odbiorców. Musimy jednak oczywiście uzbroić się w cierpliwość, po działania organiczne cechuje to, że Są nastawione raczej na perspektywę kilku miesięcy a nie kilku dni jak w przypadku reklamy płatnej w mediach społecznościowych.
A czy wy macie swoje skuteczne sposoby i triki na wycieranie do określonej grupy odbiorców na Instagramie? Jakie są zasięgi organiczne waszych postów w 2021 roku? Koniecznie dajcie znać nam w komentarzach pod tym artykułem.